2015. április 5., vasárnap

Paleo padlizsánkrém

Nemrég jöttünk haza Argentínából, ahol testvéremék élnek. Több este is otthon maradtunk, és parilla-n (faszenes grill, ejtsd: parissa) isteni steakeket sütöttünk, a forró parázsban pedig alufóliába csomagolva mindig ott pihent három-négy padlizsán, hogy krém legyen belőlük.  Nosztalgiázásként itthon is elkészítettem, de sajnos elég rossz idő volt, úgyhogy kénytelen voltam a sütőt beizzítani.

HOZZÁVALÓK

4 padlizsán
1 fej lila hagyma
2 tojás
1 bögre olvasztott kókuszzsír
1 kis kanál dijoni mustár
Kis citromlé (vagy ecet)


A sütőt 180 fokra előmelegítettem (légkeveréses), és beraktam a négy megmosott padlizsánt. Körülbelül 45 perc alatt elkészültek (egyszer kb. 20 perc után át kellett őket forgatni a másik oldalukra).  Amint ráncos a bőrük, és nyomásra puhák, ki lehet venni őket.
Közben paleo majonézt készítettem… A két tojás sárgáját egy nagyobb tálba tettem, hozzá adtam a kiskanál mustárt, meg egy kis sót, és gépi habverővel kevertem. Közben finoman hozzáöntöttem (óvatosan csurgatva, adagolva) a bögre kókusztejet, meg egy pár csepp citromot. Egyfolytában kevertem a habverővel, amíg olyan majonézes állagú nem lett.
Amikor a padlizsánok elkészültek, meghámoztam őket, és finoman összetrutyiztam botmixerrel.
A lila hagymát nagyon apró kockákra vágtam (de tényleg icike-picikre), majd az egészet összekevetem: a majonézt, a padlizsánt és a hagymát. Kis borsot, sót adtam hozzá, és már el is készült….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése