2015. február 15., vasárnap

Egy álom: céklás fehérrépa krémleves

Lehet, hogy a Valentin napra készólt elcseszett torta (itt) vidám percek helyett elkeseredést okozott volna, ha mással nem készültem volna. Stílusosan valami pirosas-rózsaszínest választottam. Na jó, igazából nem direkt, hanem volt itthon marha sok fehérrépa és cékla… A héten a Lidl-ben jártam, és olyan fehérrépának titulált szép, dagadt gyökereket találtam, hogy szerintem csak valami félreértés esett, és paszternákot vettem. Amikor nyersen megkóstoltam őket, finom édesek, és könnyedek voltak, így igazából biztos vagyok a dolgomban. Szóval ez tulajdonképpen egy paszternák krémleves. A végeredmény csodálatosan finom, és gyönyörű szép… :)

HOZZÁVALÓK (sok-sok főre, a fele is elég egy családnak…)

- 10 db dagadt fehérrépa (paszternák)
- 5 db kis cékla
- 2 fej hagyma
- 6 gerezd fokhagyma
- 2 dl sűrű kókusztej
- 2 dl mandulatejszín
- Ételízesítő szárított zöldségkeverékből
- 5-6 kanál kókuszzsír
- Só ízlés szerint

A paszternákokat megmostam, meghámoztam, és viszonylag vékony karikákra vágtam. Ugyanezt csináltam a céklával. A hagymát kockákra vágtam, és kókuszolajon üvegesre pirítottam. Rádobtam a fehérrépát, a céklát, a fokhagymát, és felöntöttem 3 liter vízzel (0,5-1 literrel lehet több is, nekem nagyon sűrű lett a leves).  Hozzáadtam vagy öt evőkanalat a szárított ételízesítőmből (Róna szövetkezet), elfedtem, és puhára főztem a zöldségeket. Amikor elkészült, hozzáadtam a mandulatejszínt és a kókusztejet, jól összekevertem, majd adagonként beletöltöttem a turmixgépbe, és finom, habosra turmixoltam a levest.

Megmondom őszintén, először a botmixerrel próbálkoztam, de így egy picit darabos marad az állaga. A turmixgéppel viszont olyan könnyed lesz az egész, hogy csoda!

Nem bonyolult elkészíteni, és olyan finom, hogy nálunk ezentúl sűrűn készül…

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése