2015. február 8., vasárnap

Halleves királyrákkal és gombával

A múlt héten síelni jártunk, és hát nem tagadom, erősen bűnöztem. Elég sok cukros forraltbort ittam például, de az étkezésben se tudtam teljesen paleo maradni…  Hazatérésünk után így első utam a környékbeli Lidlbe vezetett, ahol feltankoltam egy csomó egészségtudatos hozzávalót, és rögtön el is készítettem ezt az isteni levest. A recept alapját egy GoodFood-os halleves adta, de teljesen átvariáltam az itthon fellelhető hozzávalók szerint.

Hozzávalók

- 500 g mélyhűtött tengeri halfilé
- kb. másfél liter húsleves alaplé
- egy fej hagyma
- egy gumó édeskömény
- két sárgarépa
- két gerezd fokhagyma
- egy citrom
- 2-3 marok kisebb csiperke gomba
- 1 csomag pucolt mirelit királyrák
- 1 dl fehérbor
- két kiskanál sáfrányos szeklice
- 4 evőkanál olasz paradicsompüré
- 1 dl mandula tejszín, fél-egy dl sűrű kókusztej
- só és frissen őrölt bors igény szerint
- bird eye chili ízlés szerint
- egy evőkanál eritrit

A mélyhűtőből előkaptam nagyjából másfél-két liter húsleves alaplevet, amit lábosba tettem. Miután gázláng felett felolvadt, beletettem a fél kiló fehér tengeri halfilét (most szép mélyhűtott pangasius filét találtam a Lidlben), és főztem a levesben kb. fél órát. Amikor elkészült (a hal husa kifehéredett, és kezdett szétesni), levettem a lánról, és botmixerrel összetrumixoltam a levessel.

Még miközben főtt a hal a lében, meghámoztam és kockára vágtam egy nagy fej hagymát, két kövér gerezd fogkhagymát, és megpucoltam és karikákra vágtam két répát, és egy gumó édesköményt. Az édeskömény zöldjét félretettem a tálaláshoz dísznek. A hagymát kókuszzsíron kicsit megdinszteltem, hozzá dobtam a felvágott répát és édesköményt, és kb. 10 percig puhítottam közepes lángon. A végén még fokhagymanyomóval került bele két kövér gerezd fokhagyma, ezzel összeforgattam néhányszor az egészet. Ekkor öntöttem fel a zöldséget a hallevessel, tettem bele egy-másfél dl fehérbort, ráreszeltem egy egész (bio)citrom héjját, és belecsavartam a levét, hozzá adtam a két kiskanál sáfrányos szeklicét, a paradicsom pürét, majd kb. 15 percet főztem együtt őket, amíg a zöldségek teljesen puhák nem lettek.

Amikor teljesen megfőttek a zöldségek, levettem a lábost a lángról, és összeturmixoltam az egészet. Amikor már teljesen homogén lett, raktam hozzá kb 1 dl mandula tejszínt és 0,5-1 dl sűrű kókusztejet, egy kanál eritritet (lehet nyírfa cukor is, de az eritrit az teljesen fogyókúrás…). Sóztam, borsoztam ízlés szerint, és adtam hozzá egy kis frissen őrölt bird eye chilit, hogy enyhén csípős legyen. Hozzá dobáltam egyben a gombafejeket, és rottyantottam a levesre még öt percet.

Egy serpenyőben olivaolajat melegítettem, öntöttem hozzá egy pici fehérbort, majd beletettem két adag mirelit, pucolt királyrákot (most csak ketten ettük a levest…), amit még a Tescoban vettem korábban. Sóztam, borsoztam, tettem rá egy pici provence fűszerkveréket, és gyorsan megsütöttem.

Tálaláskor kimertem a levest, néhány gombával, a közepére halmoztam a királyrákot, és rászórtam az édeskömény letépkedett zöldjét. Egyszerűen isteni lett, Dani teljesen elájult tőle. Maradt még két főre (és erősen repetáztunk), szóval, a fenti mennyiség kb. 4-6 főre elég, ha egy egész zacskó rákot készítesz el hozzá.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése